Wakacje 2011 – Szczyrk

Tego roku na wakacje orkiestra wyjechała do Szczyrku, miasta o charakterze turystyczno – wypoczynkowym. Podczas wakacyjnego pobytu braliśmy udział w wielu imprezach zarówno w samym Szczyrku jak i pobliższych miejscowościach. Jednak najważniejszym występem było otwarcie „Letniego GP w skokach narciarskich – Szczyrk 2011”. Było to dla nas niesamowite przeżycie, gdyż wokoło było dużo reporterów i telewizji. Mieliśmy okazję zrobić kilka zdjęć, jak i dostać parę autografów od znanych skoczków. Występ miał miejsce 20.07.2011, natomiast dzień wcześniej tj. 19.07.2011 występowaliśmy podczas rozdania numerów startowych skoczkom była to okazja zobaczyć najlepszych skoczków m.in Thomas Morgersten’ a czy Gregor Schlirencauer’a oraz Kamila Stocha. Te dwa najważniejsze występy utkwiły w naszej pamięci najbardziej, ponieważ przeżycia jakie tam doznaliśmy są nie do opisania. Kolejnym występem był festyn w Rybarzowicach. Tam występowaliśmy również z grupą mażoretek ,,fantazja” z Ogrodzieńca. W czasie naszego pobytu odbyliśmy szereg wycieczek. Jedną z nich była piesza wędrówka do Sanktuarium Maryjnego – Szczyrk Górka. Tam wzięliśmy udział we Mszy Świętej. Następnie mieliśmy okazję nabrać wody ze źródełka, które znajdywało się w pobliżu. Naszym pomysłem na zarobek podczas grania przed Kościołem w Szczyrku, był transparent „ Zbieramy na lody”. Pomysł ten okazał się owocny. Przy skoczni jest wyciąg, którym mieliśmy okazję wjechać na skocznię, przewodnik opowiadał nam, o belkach startowych, o skoczkach jak się przygotowują itd. W dzień, w którym pogoda była nie najlepsza  wybraliśmy do muzeum narciarstwa, gdzie jeden starszy skoczek opowiadał nam jakich nart używano w dawnych latach. Pokazywał zdjęcia skoczków z dawniejszych lat i udzielał odpowiedzi na zadawane przez nas pytania. W sobotę 23.07.2011 odbyło się w amfiteatrze „Skalite” przy skoczni „Jakubowe Święto” nawiązujące do dawnych obchodów dnia św. Jakuba, patrona tamtej parafii. Podczas tego święta oprócz naszej orkiestry był również występ znanej piosenkarki Ireny Jarockiej. Każdy bawił się świetnie podczas jej piosenek. Następnego dnia 24.07.2011, braliśmy udział we Mszy Świętej odpustowej w parafii p.w św. Jakuba. Po mszy każdy miał okazję wysłuchać naszych marszy jak i również ukochanej piosenki Jana Pawła II, która została wynagrodzona gromkimi brawami, czyli „Barka”. W przed ostatnim dniu naszego pobytu, grupy z danego pokoju przedstawiały różne skecze, parodie. Prezentowały swoje wykonane stroje i śpiewały piosenki. Także odbył się konkurs na najlepszego prezentera orkiestry. Niestety był to już smutny wieczór, gdyż następnego dnia mieliśmy powrót do domu. Wyjazd uważamy za udany.